Recension: The Ghost Writer

The Ghost Writer

Stämningsfull thriller

Detta är en mycket stilren film av Roman Polanski, med bland annat Ewan McGregor och Pierce Brosnan i huvudrollerna. McGregor spelar en författare, som får i uppdrag att slutföra en memoar av en före detta brittisk minister (Brosnan). Författaren innan McGregor hittades död på en strand, så stämningen är spänd när han anländer till scenen. Så fort han sätter igång för att komplettera boken hamnar han i en spiral av hemligheter och lögner, samtidigt som han börjar närma sig en hemlighet som kan kosta honom livet.

Detta är en långsam film där dialogen spelar stor roll. Det är mycket bra skådespelarinsatser och Brosnan gör en av sina bästa roller hittills. Kul att se Kim Cattrall (Samantha från Sex & the City) i en annan roll än just Samantha. Hon gör bra ifrån sig och ger filmen en komisk ton. Dock så är detta ingen komedi, utan spänningen börjar göra sig påmind halvvägs in i filmen och bitvis är det mycket spännande. Som tidigare nämnt har filmen en komisk touch, även i manuset förekommer det uttryck som är alldeles för roande för att platsa i en sådan film, men konstigt nog funkar det.

Fotot är grått och tråkigt (på ett bra sätt) och miljöerna kala. Polanski använder sig av flera medel för att skapa en så stämningsfull film som möjligt, och han lyckas. Synd bara att filmen är aningen för lång, vissa delar kändes som ett evigt vattentrampande och filmen kunde som helhet klippts ner med ca 20 minuter, för ett raskare tempo. Annars blir det en stadig trea till The Ghost Writer.

3/5

Filmens specialitet: Hitchcock touch - 3

Ny desperat hemmafru

Till nästa säsong av Desperate Housewives kommer en ny hemmafru… Och det blir ingen mindre än Vanessa Williams, även känd som Wilhelmina Slater från Ugly Betty. Kommer detta blir nåt bra, eller är det ett desperat försök för att få fler tittare?

Det återstår att se vart Katherine är, och om hon återvänder eller inte. Enligt studion bakom Desperate Housewives kommer serien sammanlagt bli 8 säsonger, men det är tveksamt med tanke på de sjunkande tittarsiffrorna.

Recension: Whiteout

Whiteout

Slaskig snöhistoria som smälter bort

Kate Beckinsale spelar Carrie Staetko, en polis placerad på Antarktis för att hålla koll på dess få invånare och se till att alla sköter sig. Plötsligt ser saker och ting mörkt ut när hon hittar ett fruset lik i snön och det visar sig att en mördare går lös. Vem är skyldig och varför? Som ni hör är inte storyn speciell på något sätt, men problemet är hela filmen som helhet. Den är värdelöst genomförd, det är så fula effekter och dåliga kulissbyggen att jag inte fattar hur Beckinsale kunde tacka ja till rollen.

Filmen är klumpigt uppbyggd och saknar substans och spänning, för att inte tala om sluttwisten som är totalt värdelös. Rent tekniskt är detta bottennivå, foto, klippning och musik är allt ett minne blott då filmen saknar dessa element. Tydligen har man trott att det räcker med en känd bok att göra film av, plus att få med en känd skådis. Nej, det funkar inte, trots att det i vissa fall (Twilight-serien) kan gå hem hos publiken. Whiteout får en välförtjänt etta och inget mer.

1/5

Filmens specialitet: kylig hopplöshet - 1

Recension: High Lane

High Lane

Spännande inledning som tappar fart

High Lane är en fransk film som egentligen heter Vertige. Dess internationella titel är dock High Lane. Filmen handlar om en grupp ungdomar som är ute och klättrar i berg. En dag bestämmer dem sig för att utforska ett nytt berg, och när de väl är framme märker de att klättringsslingan är avstängd. Men självklart struntar ungdomarna i det och sätter igång klättrandet. Efter en lång dags klättring kommer de vilse, och sakta men säkert märker de att de inte är ensamma.

Filmens inledning är grymt spännande. Det är mycket höga höjder, så är du höjdrädd är detta absolut ingen film för dig. Man leker friskt med att lura publiken till att tro att karaktärer faller och liknande, det är effektivt och spännande. Dock så planar filmen ut mot mitten och får den typiska skräckfilmsvändningen, High Lane utvecklas från en någorlunda originell film till en mix av Wrong Turn och sig själv. Det är trist, för det kunde ha vart lika bra genom hela filmen.

Avslutet lämnar för en uppföljare, men det är liten sannolikhet att en tvåa kommer. Det blir en svag trea för High Lane, som bjuder på spänning för stunden.

3/5

Filmens specialitet: höga höjder - 3

Inga kvinnor i Transformers 3

Megan Fox som var med i Transformers 1 & 2 kommer inte medverka i tredje delen, enligt rykten. Man antar att hennes uttalanden om filmernas regissör (Michael Bay) haft en negativ effekt och nu vill man inte ha med henne i den tredje delen längre. Synd, för hon var den enda kvinnan som hade en roll, även om det gick ut på att puta och ha så lite kläder på sig som möjligt.

Prequel till Apornas Planet

Det ska komma en uppföljare till Apornas Planet från 2001, fast i form av en prequel, vilket är motsatsen till en uppföljare. Denna kommer utspela sig före händelserna i Apornas Planet, och huvudrollen kommer bäras av James Franco, från bland annat Spider-Man filmerna.

Screams nya offer

Nya skådespelare som är aktuella för Scream 4 är Lake Bell (It’s Complicated), Ashley Greene (Twilight), Rory Culkin (Signs) och Hayden Panettiere (Heroes). Det blir spännande att se hur detta utvecklas, och vem som dör, om inte alla.

Shrek 4 floppar

Del fyra i Shrek-serien har inte nått de förväntningar man hade för filmen. Med tanke på att den är i 3D (3D = högre biljettpriser) hade man räknat med att den under premiärhelgen skulle spela in runt $120 miljoner, som del tre i serien gjorde år 2007. Men nix, Shrek 4 spelade in $71,2 miljoner, vilket är rejält mycket mindre. Med tanke på att 3D-biljetter är dyrare innebär det också att filmen hade mycket färre besökare än väntat. Dock så har filmen fått hyfsat bra kritik och fått mycket bättre kritik än del 3, så vi får ses om turen vänder eller inte. Vi i Sverige får vänta till den 7 juli då filmen har premiär

Recension: Iron Man 2

Iron Man 2

Seg uppföljare med få ljuspunkter

Jag såg ettan med låga förväntningar och blev positivt överraskad. Den bjöd på spänning, action och en intressant historia. Tvåan tar vid där ettan slutade ungefär, världen vet att Tony Stark (Robert Downey Jr) är Iron Man och många länder försöker skapa samma teknik som han har skapat för sin Iron Man-dräkt. Inga lyckas, men en viss person i Ryssland lyckas och han tar sig snabbt dit Tony Stark är för att konfrontera honom.

Rollistan är stjärnspäckad och den nya skurken spelas av en härligt ond Mickey Rourke, som spelar Ivan Vanko. Annars är det överraskande nog Scarlett Johansson som stjäl varenda scen hon är med i, för övrigt går Downey och Gwyneth Paltrow (som spelar Pepper) på autopilot. Don Cheadle har tagits in för att ersätta Terrence Howard med att spela Rhodey, och det funkar helt enkelt inte.

Har man sett trailern har man i stort sett allt i filmen. Det är tråkigt, för Iron man 2 innehåller väldigt få actionsekvenser, och när man fått se det mesta i trailern går det inte att göra annat än att gäspa. Storyn är på gränsen till förutsägbar, men räddas av snygga effekter. Det bjuds även en hel del ”grabbig” humor, men själv fann jag det riktigt trist och smaklöst. Tyvärr är Iron Man 2 ett steg i fel riktning, och vi får se hur trean utvecklas. Det blir en skakig tvåa till filmen, som i stort sett var ganska tråkig.

2/5

Filmens specialitet: Iron Man saves the day - 2

Recension: Gamer

Gamer

Korkad handling med tung action

Gamer handlar om en framtid där tonårspojkar kan styra livstidsdömda fångar genom olika spel och kulisser. Tänk er CS, bara att man styr en riktig människa istället för en ”spelgubbe”. Dör du i spelet dör han i verkligheten. Detta sker genom ett chip som sätts in i fångarnas huvuden och styrs av spelarna, som får betala för att använda tjänsten. Tjänsten används även till annat, om man vill styra någon annan i en ”plastig” värld, som The Sims. Den som blir styrd får betala, för att styras av andra, och den som styr får betala, för att styra andra. Geniet bakom detta, Ken Castle (Michael C. Hall), blir enligt filmen mångmiljonär över en natt och hans förmögenhet går om Bill Gates.

Den livstidsdömda fången som vi får följa är John Tillman (spelas av en uttryckslös Gerard Butler), som är mer känd som sitt spelnamn, Kable. Han styrs av en rik snorunge vid namn Simon, och man får följa utvecklingen och vad som sker. Detta är en grymt idiotisk film, jag köper inte helheten för fem öre. Det är långsökt, bitvis förutsägbart och helt omöjligt, trots att filmen inte direkt strävar efter att vara verklighetstrogen. Actionscenerna bjuder på mycket pang pang precis som ett spel, det är mycket blod och krut som går åt.

En del sekvenser är mycket snygga, det är läckra färger och färgstarkt foto. Naturligtvis är det The Sims inspirerade scenerna som lyser igenom filmen, för allt annat är grått och mörkt. Är du en spelnörd som älskar teknik, datorer och liknande är detta mumma för dig, är du inte det, stay away. Det blir en tvåa till Gamer.

2/5

Filmens specialitet: pang pang - 3

Recension: This Is It

This Is It

Grym show

Som alla Michael Jackson fans redan vet är detta en film baserad på genrepen inför Michaels 50 slutsålda konserter i O2-arenan. Man har klippt ihop material från hans repetitioner, hans engagemang inom musiken och hans bild av hur konserten skulle se ut och hur han ville ha det. Det är intressant att se, och tråkigt att han aldrig fick slutföra vad han påbörjade. Detta är inte så mycket ”film”, det är mest en dokumentär, och tyvärr en väldigt ”snäll” dokumentär som vill få Michael att framstå som rena rama guden som älskade allt och alla och ville ha fred på jorden. Vi får inte se någon personlig sida av Michael, utan det är artisten Michael som presenteras här.

Personligen är jag inget fan av honom, men jag tycker inte illa om honom heller. Efter alla anklagelser mot Michael kan det vara lätt att se ner på honom, men faktum är att han har bidragit med så mycket inom musik och dansvärlden att alla borde tacka honom. Han är, och kommer förbli King of Pop, och hittills har ingen manlig artist visat att han kan ta efter Michael. Till skillnad från Madonna, som sakta men säkert gav över tronen till Britney Spears och nu menar även många att Lady GaGa har potential nog att bära titeln Queen of Pop. Men Michael är unik, ingen har hittills kommit upp till hans nivå.

Filmen visar hur alla delar av konserten skulle se ut och vi får en detaljerad redogörelse av alla planeringar, som inte blev av. Slutligen kan man inte göra annat än att smådansa när man ser Thriller i förnyad version. This is it får en trea, mycket tack vare musiken. Är du dock ett fan kommer du älska filmen.

3/5

Filmens specialitet: Michael Jackson - 4

Ännu mer 3D

Den japanska filmen Battle Royale från år 2000 kommer nu konverteras till 3D, som precis allt annat. När den nya versionen kommer är det inte bekräftat, men det blir spännande att se resultatet med all våld och blod sköljande över oss i 3D.

Även Titanic håller på att bli konverterad till 3D. Hur detta går till vet ingen, men James Cameron, som regisserade Titanic (och senaste 3D-succén Avatar) hittar nog en lösning.

Som grädde på moset kommer även den fjärde delen i Pirates-serien i 3D. Trots budgeten är mindre än de föregående filmerna ska sjörövarfilmen visas i 3D.

National Treasure 3

Nicolas Cage ska vara med i den tredje National Treasure. Inspelningen börjar i höst och filmen dyker upp på bio december 2011. Vad filmen kommer handla om är ännu inte avslöjat, men mycket sämre än tvåan kan det inte bli.

Recension: A Nightmare on Elm Street

Terror på Elm Street (svensk titel)

Remake med outnyttjad potential

Filmen kretsar runt några ungdomar som bor på Elm Street och en efter en faller offer för en viss mördare som jagar dem i deras drömmar. Dör du i drömmen – dör du i verkligheten. Mördaren heter Fred (Freddy) Krueger, har en handske med knivar istället för fingrar, är helt brännskadad från topp till tå och har en röst som får självaste Batman att rysa till. Det blir en kamp mot sig själva när ungdomarna försöker hålla sig vakna och försöka få fram sanningen. Varför gör Freddy som han gör? Vad har hänt honom? Varför just dessa ungdomar? Frågorna är många, tiden knapp och drömmarna många.

Det som börjar som en relativt bra remake spårar snabbt ut och hamnar i träsket som alla andra remake det senaste året. Filmen saknar spänning, det byggs inte upp någon som helst mystik genom hela filmen. Freddys utseende avslöjas inom de första tio minuterna och sen blir det bara lamt att se honom ”leka” med ungdomarna. Att filmen saknar en huvudperson är också irriterande, personen som följs den första halvtimmen dör plötsligt, så det känns som om filmen tar slut, bara att den inte gör det.

Rent tekniskt och visuellt är filmen mycket bättre än andra i genren. Det är snygga mardrömssekvenser, Freddys sminkning och röst är väldigt välgjorda och övergångarna från dröm till verklighet är sjukt läckra. Musiken är bra, den ger en viss obehagskänsla och skådespelarna gör sitt jobb. Det är dock synd att filmen för övrigt är så fattig på egna idéer och inte är mer påhittig, för här finns det potential. Det är mycket som kunde ha gjorts om, och bättre. För alla som vill se filmen för morden – inledningssekvensen bjuder på det bästa, sen planar det ut.

Vi får hålla tummarna att uppföljaren (blir i 3D), som redan nu är under produktion, blir bättre. Och redan i denna fick vi smak för hur Freddy i 3D skulle funka och det ser grymt lockande ut.

2/5

Filmens specialitet: mardrömmar - 3

Recension: The Imaginarium of Doctor Parnassus

The Imaginarium of Doctor Parnassus

Heath Ledgers sista film

Jag såg filmen eftersom det är Ledgers sista, och inte för att den intresserar mig eller liknande. Tyvärr är det ganska tråkigt att Ledgers sista blev en så förvirrande och tramsig smörja. Jag kommer i framtiden se The Dark Knight som hans sista, ”riktiga” film. The Imaginarium of Doctor Parnassus introducerar en bunt karaktärer som alla är tråkiga, ointressanta och fruktansvärt monotona. Vi för följa Parnassus, som åker runt i en husvagn som är omgjord till en teaterscen och uppträder på olika platser i England. Det går inte bra, eftersom folk oftast skrattar ut dem och stör dem mitt i föreställningen.

Men då dyker Tony (Heath Ledger) upp och saker och ting börjar ändras och gå bättre… Det finns en del fantasyinslag som är väldigt läckra och färgstarka. Dessa sekvenser lyfter filmen en hel del, annars hade filmen urartat i total katastrof. Eftersom Ledger dog under produktionen valde man att ”ersätta” hans karaktär med Johnny Depp, Colin Farrell och Jude Law. Det funkar, visst, med Ledgers tragiska bortgång ger filmen en helt annan ton än tänkt.

Det blir en svag tvåa till The Imaginarium of Doctor Parnassus, som inte bjöd på så mycket underhållning eller skratt under de två timmar den höll på.

2/5

Filmens specialitet: borttrollning - 2

Premiärdatum för MIB 3

Men in Black 3, som kommer spelas in i 3D, har fått premiärdatum. Den 25 maj 2012 kommer filmen att gå upp på biograferna. Will Smith & Tommy Lee Jones har skrivit på för att medverka i den tredje (och sista?) delen i trilogin.

Ny Ice Age

Efter den stora succén med tredje filmen (tjänade mest av alla Ice Age filmerna) var det bara en tidsfråga innan en fjärde film skulle bekräftas. Man beräknar att den får premiär den 13 juli 2012 och kommer visas i 3D. Filmen har titeln Ice Age: Continental Drift tills vidare.

MI4

Mission Impossible 4 är under produktion. Tom Cruise har skrivit på för att medverka, men det är fortfarande oklart vem som kommer regissera filmen. Uppdatering kommer.

Scre4m

Scream 4 är under produktion, och filmbolaget har släppt en affisch som ska funka som en liten aptitretare. Inget speciellt, men bättre än inget. Wes Craven kommer tillbaka som regissör och konstigt nog skulle inte en fjärde film bli av, men filmbolaget ändrade sig då fansen verkligen ville ha en fjärde film. Det är även bekräftat ett en ”ny” sorts mask kommer dyka upp i filmen, bortsett från klassiska Ghostface.

Recension: A Perfect Getaway

A Perfect Getaway

Spännande med svart humor

Cliff (Steve Zahn) och Cydney (Milla Jovovich) Anderson är ett nygift par som är ute på sin smekmånad. De reser runt och upptäcker Hawaii och dess kringliggande öar. En dag bestämmer dem sig för att ta sig till en avlägsen plats på ön, som är vackert och passande för ett nygift par. På vägen dit kommer de i kontakt med två skumma liftare, men lyckas skaka av dem. Till slut möter dem Nick (Timothy Olyphant), en ensam kille med sinne för skämt & äventyr. Han gör dem sällskap eftersom de ska till samma destination. Cliff som är manusförfattare börjar prata en hel del om sitt jobb med Nick, och Nick blir mer och mer intresserad.

När de väl kommer till stranden möter dem Gina, som är Nicks flickvän. Det hela bådar för en grym parsemester, men de får reda på att någon eller några har gott loss på ön och börjat döda nykära par. Det hela blir inte bättre när Cliff och Cydney märker att Nick och Gina döljer nåt, och att de kanske inte är så ensamma som de trodde på stranden…

Upplägget är bra och spännande, det går fort och tempot är högt. Miljöerna läckra, inbjudande och djungeln ger en obehaglig känsla av att vad som helst, eller vem som helst kan dölja sig bakom ett träd eller en buske. Nicks och Cliffs konversationer om filmer, manusskrivande och vad som klassas som kliché eller inte är grymt underhållande, det gör att filmen lite smått driver med sig själv och andra filmer i genren, ungefär som Screamfilmerna, som har ”regler” för hur man ska överleva en skräckfilm. Skådespelarna gör sina jobb, men det bjuds inte på några minnesvärda tolkningar. Den sista halvtimman bjuder filmen på en twist, som egentligen är sjukt lätt att räkna ut, men som jag tyvärr (lyckligtvis, för en bättre filmupplevelse) inte klurade ut.

Det gjorde filmen bättre än väntat och de slutliga actionsekvenserna bjöd på några hoppa-till-scener, samt en dos våld och skurna kroppsdelar. Vill du se en spännande film, med vackra miljöer och hyfsad story, samt en bra slut, är A Perfect Getaway perfekt, och därför får den en stadig trea.

3/5

Filmens specialitet: spänning - 3

Freddy slaktar igen

Efter den stora öppningssuccén i USA är det redan bestämt att Terror på Elm Street får en uppföljare, och som om det inte vore nog blir den i 3D. Japp, Freddys slaktande hand kommer vara närmare oss än någonsin. Men först får vi se hur ettan är nu när den har premiär på fredag i Sverige. Själv ser jag den på nattbio på lördag, så recension finns på söndag kväll.

Patrick Dempsey i nya Transformers

Hunken och ”läkaren” från Greys Anatomy kommer vara med i Tranformers 3. Han kommer ha en betydande roll för filmens story, som ännu inte kommit ut. Filmen har premiär sommaren 2011.

Premiärdatum för Breaking Dawn

Alla Twilight-fans har något att se fram emot. Bortsett från att Eclipse kommer upp på biograferna i juni, är det även bekräftat att sista delen får premiär den 18 november 2011. Det är betydligt större glapp mellan tredje och fjärde filmen, än andra och tredje filmen, och därför undrar många, kommer fjärde filmen att delas upp till två filmer?

Enligt spekulationer kommer även Harry Potter och Dödsrelikernas trailer visas i samband med Eclipse.

Mindre pengar, mindre effekter & mer Depp?

Disney har bestämt det för att lägga ner mindre pengar på Pirates of the Carribean 4. Budgeten beräknad hamnar runt $200 miljoner, medan tredje delen hade en budget på $300 miljoner. Efter att Bloom och Knightley lämnat det sjunkande skeppet har Disney tagit in en del nya skådespelare, och dragit ner på budgeten. Det ska bli mindre effekter, mer prat och ganska självklart, med Depp.

Alice i Pengalandet

Alice i Underlandet har nu blivit den nionde med inkomstbringande filmen i historien. Den har därmed slått senaste Harry Potter filmen (Halvblodsprinsen), och så som det ser ut nu kommer den klättra upp på listan. Filmen når snart gränsen för $1 miljard, vilket till stor del är tack vare 3D-biljetternas höga pris.

Recension: Hierro

Hierro

Vacker film utan mening

Hierro är en mycket speciell film, som är svår att kategorisera. Det är ännu en spansk film, bland den senaste vågen av spanska filmer som sköljer över oss. Och som föregångarna, (REC & Barnhemmet) finns det inslag av skräck här. Under filmens inledning får vi bekanta oss med Maria, en ensamstående mamma som tillsammans med sin son ger sig ut för att spendera några dagar på en ö. På färjan på väg dit slumrar Maria till för ett ögonblick, och när hon återigen vaknar är hennes son spårlöst försvunnen. Har någon tagit honom, eller har han ramlat överbord?

Så fort filmen hade nått denna punkt började jag av en konstig anledning tänka på Flightplan. På nåt sätt påminde filmerna om varandra, men Hierro tar snabbt en annan väg. Här leker man med publikens sinnen, på ett skickligt sätt främst med hjälp av musik och kusliga naturbilder. Det är mycket vackert och snyggt, ön framstår som en ond gestalt som hela tiden är närvarande, och de gråskaliga färgerna sätter en ryslig prägel på filmen. Musiken är ofta konstig, men just det gör att det blir mycket läskligare att titta på filmen. Dock sker det inte mycket i filmen, det är inte mycket som skrämmer, förutom de tidigare nämnda faktorerna.

Det är synd att filmens story förvandlas till något svagt och smått tråkigt, för här finns det potential. Halvvägs blir den ganska trist och upprepande, för att inte tala om förutsägbar. Detta leder till att twisten i slutet, som ska chocka och överraska förlorar sin effekt och därmed uteblir filmens klimax. Det har gjorts andra filmer med samma stuk, bättre och med större mening. Vad är meningen med Hierro? Vad vill den få sagt? Tyvärr är det inte mycket, och därför blir det en tvåa till Hierro.

2/5

Filmens specialitet: psykisk mystik - 2

Recension: Fame

Fame

Spretigt och tråkigt

Filmen inleds med en massa elever som är på audition för att komma in på performing art school. Det mixas snabbt mellan massa olika ansikten och man blir grymt förvirrad, men efter ett bra tag får man tag på karaktärerna som filmen väljer att följa. Det är en grupp tjejer och killar som vill förverkliga sina drömmar, om att bli dansare, sångare eller musikspelare, en artist helt enkelt. År för år får man följa dessa karaktärer, genom deras skolgång och även en del av privatlivet.

Problemet är att det är sjukt spretigt, filmen försöker få med så många karaktärer som möjligt. Som om det inte vore nog vill filmen få med hur många problem som möjligt; kärlekstrubbel, oförstående föräldrar, kändisskap, självmord, envisa lärare och mer därtill. Det är fullständigt kaos, vissa karaktärer kan försvinna i en halvtimma, för ett helt plötsligt dyka upp igen med ett helt meningslöst inslag. De sekvenser som innehåller dans och musik är oinspirerade, tråkigt genomförda och har absolut inget som sätter sig på hjärnan.

Skådespeleriet är blandat, vissa är pinsamt dåliga medan vissa klarar sig hyfsat. För övrigt har filmen inget att tillföra, varken genren eller som film överhuvudtaget. En totalt onödig remake som lämnar en bitter träsmak i käften. Det bli en välförtjänt etta till Fame, som havererar under tyngden av alla outvecklade karaktärer och problem som den försöker lösa. Trailern är bättre än filmen.

1/5

Filmens specialitet: Musik & dans - 1

Ännu en remake tjänar bra

A Nightmare on Elm Street spelade in lysande $15 miljoner på sin premiärdag i fredags, endast i USA. Med sin höga åldersgräns (R som står för 17 år) lyckades nyinspelningen spela in mer än hälften av sin budget på en dag. Till slutet av helgen har den nog lyckats spela in hela sin budget plus mer därtill. En uppföljare är nog redan under utveckling, skulle jag kunna tro. Dock så har filmen blivit dåligt mottagen av kritikerna i USA. Den har endast 15% positiva recensioner, men vi i Sverige får vänta tills på fredag. Vad tror ni, flipp eller flopp?

Trailer: