Recension: Sex and the City



Sex and the City

 

Serien blir film

 

Personligen har jag inte sett ett enda avsnitt av serien, men jag har endast hört positivt om den. Självklart hade fansen höga krav på filmen, och tydligen var de flesta nöjda när filmen släpptes. Personligen tyckte jag att filmen var alldeles för lång och tom för att ge något. Carrie ska nu gifta sig, och hur kommer detta gå? En film som är lika lång som en Potter-rulle med massor av kläder, mode och drama. Inte mycket skratt eller sex för den delen, en sur Carrie som grinar och skriker på Mr. Big. Styrkan i serien har tydligen legat i att kvinnorna alltid är så självständiga och får männen att framstå som produkter, men här är det borta.

 

Istället trånar Carrie efter sin kärlek och halva filmen går ut på att se henne lida. Visst, kanske väntat för fansen, men inte för mig. Rent tekniskt bjuder inte filmen på någon speciell upplevelse, det är vanligt kameraarbete och foto. De färgstarka kläderna sätter sig dock på näthinnan. Kort sagt är Sex and the City en film med alldels för klen story för att hålla ihop filmen så pass länge, och när det inte bjuds på humor emellanåt blir det ganska segt och tråkigt. Det blir en svag tvåa till Sex and the City.

 

2/5

 

Foto: 2

Skratt: 1

Musik: -

Skräck: -

Action: -

Effekter: -

Skådespeleri: 2

 

Filmens specialitet: Sex i New York - 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0