Recension: Percy Jackson och kampen om Åskviggen



Percy Jackson och kampen om Åskviggen

 

Tarvligt och tråkigt

 

En dag får Percy Jackson reda på att han är en halvgud och kastas därmed i ett äventyr som sällan skådats. Han kommer i kontakt med andra som han själv och finner även tjejen han gillar där. Men något är fel – någon har stulit ”Åskviggen” (nej, inte Harry Potters kvast, även om man kan tro det). Vad händer då? Jo, Percy Jackson ger sig ut för att hitta Åskviggen och hitta den skyldige. Lyckas han? Vilka hjälper honom? Det hela är grymt flummigt och jag har svårt för at ta filmen på allvar och bry mig om karaktärerna.

 

Av regissören till de två första Harry Potter filmerna kommer ännu en fantasyrulle, men denna gång missar den målet totalt. Fula effekter, dåliga skådisar och skrattretande manus gör denna film till den sämsta inom sin genre på hur länge som helst. Som om det inte vore nog är filmens humor trist som en sten, jag förstår verkligen inte hur folk kan tycka att vissa saker karaktärerna driver med är roliga. Det är löjligt, möjligen kan barn under åtta år gilla filmens innehåll, men jag vill klösa ut ögonen efter en kvart.

 

Detta är en tarvlig och grymt tråkig soppa som spiller sin potential och bjuder på en urtrist färd. Det var dock kul att se Uma Thurman som Medusa, men annars avråder jag alla från att se filmen.

 

1/5

 

Foto: 1

Skratt: 1

Musik: 1

Skräck: -

Action: -

Effekter: 1

Skådespeleri: 1

 

Filmens specialitet: mix av fantasy & grekisk mytologi - 1

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt

 

http://www.youtube.com/watch?v=xko1Mx5w4tg

Kommentarer
Postat av: J

Den var sämst!!!!

2010-09-26 @ 22:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0