Recension: Toy Story 3



Toy Story 3

 

Trippelt så överskattad

 

När vi träffar leksakerna för tredje gången ska de packas ihop och lämnas uppe på vinden, eftersom Andy nu blivit så hoppas gammal att han ska flytta för att plugga vidare. Av misstag doneras de bort till ett dagis och bekantar sig med nya leksaker, som allesammans är vänliga och välkomnande. Efter ett tag inser våra vänner att dagiset inte är vad det verkar vara, och alla är inte lika vänliga som de först trodde. Det blir en kamp för att komma därifrån, och detta är storyn som vi får följa Woody och hans vänner igenom.

 

Efter all lysande kritik som filmen fick hade jag ganska höga förväntningar, men de infriades tyvärr inte. Filmen är bra, det är riktigt snyggt animerat och det finns många fina, sorgliga och färgsprakande scener. Det är en någorlunda spännande story och upplägget funkar bra, men filmen saknar den komiska touchen som så många Pixarfilmer har. Jag skrattade inte en enda gång, och det har aldrig hänt att jag inte skrattat av en Pixarfilm. Den animerade kortfilmen som visades innan var heller inte lika bra som de annars brukar vara.

 

Jag kan dock tänka mig att filmen tilltalar barn och att de säkert tycker att den både är rolig och spännande. För mig räcker det inte med leksaker som tappar delar eller börjar prata på andra språk för att skratta. Det blir en trea till filmen, som för övrigt är den mest inkomstbringande animerade filmen någonsin.

 

3/5

 

Foto: 4

Skratt: 2

Musik: 3

Skräck: -

Action: -

Effekter: -

Skådespeleri: -

 

Filmens specialitet: leksaker - 4

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt

 

http://www.youtube.com/watch?v=v_FfHA5whXc


Kommentarer
Postat av: Tobias Martinsson - PhotoFrame

Vill se filmen :D



Haft en bra lördag?

2010-09-11 @ 23:10:07
URL: http://photoframe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0