Recension: Cars 2

Cars 2

 

Snyggt och actionpackat

 

Cars som har sålt över en miljard Cars-prylar (leksaker, spel, handdukar, kläder osv) fick en uppföljare som även klassats som Pixars sämsta film som endast gjort i pengasyfte – något jag inte håller med om. Jag är inget stort fan av första filmen, men den andra som återigen kretsar runt Lightning McQueen och hans korkade vän Mater som nu ofrivilligt dras in i ett spionuppdrag är ovanligt tillfredställande för att vara del 2 i en filmserie.

 

Skaparna har lekt med många idéer och det syns, för här finns det bilar som gör allt från att flyga, dyka och svinga sig som Spiderman till att skjuta bomber och byta färg. Det är en barnfilm, men det var sjukligt roande att se alla dessa extremt överdrivna scener avlösa varandra med blixtrande fart – och då menar jag blixtrande fart då Cars 2 öser på från första början till slut. Olika länder, olika händelser och mycket, mycket action.

 

Det är som väntat snyggt eftersom Pixar ligger bakom produktionen och som den föregående Cars-filmen är filmens starka sida inte dess humor utan rättare sagt dess animering och färgskala. Som vuxen blev jag road, och hade jag varit under 14 år hade jag nog exploderat av upphetsning då Cars 2 levererar de goda bitarna och mer därtill. Det blir en stadig trea till filmen.  

 

3/5

 

Foto: 4

Skratt: 2

Musik: -

Skräck: -

Action: 3

Effekter: -

Skådespeleri: -

 

Filmens specialitet: bilaction - 4

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt

 

TRAILER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0