Recension: Farsan


Farsan

 

Flummig underhållning

 

I Josef Fares senaste film är det hans självaste pappa som spelar huvudrollen. Så fint som titeln avslöjar handlar det om en ”farsa” och de problem som en invandrarpappa får stå ut med. Jag kan inte riktigt säga att filmen har en handling, för det har den inte. Det är små sidohistorier som vävs ihop och blir filmen i helhet. För mig som själv är invandrare var filmen på många punkter klockren att se på, men jag kan tänka mig att skämten inte riktigt når fram till den svenska delen av publiken.

 

Det är flummigt och underhållande, lite småsött och mycket pinsam på sina håll. Jag skrattade, blev arg och skämdes under filmens gång och när eftertexterna började rulla var min första tanke; vad handlade filmen om? Det är en film som man själv får tolka som man vill, men har man svårt för pinsamma situationer och invandrarsvenska ska man hålla sig långt borta. Rent tekniskt eller skådespelarmässigt imponerar filmen inte. Det blir en svajig trea för Farsan.

 

3/5

 

Foto: 2

Skratt: 3

Musik: 2

Skräck: -

Action: -

Effekter: -

Skådespeleri: 2

 

Filmens specialitet: Kulturkrock - 3

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0