Recension: The Bounty Hunter

The Bounty Hunter

Actionlös, meningslös och helt jävla värdelös

Som det så fint står på affischen kan ingen ha undgått att filmen går ut på att Milo (Gerald Butler) ska fånga sin exfru Nicole (Jennifer Aniston) och ta henne till häktet. Det låter som en kul story, men jäklar vad fel man kan ha. Här bjuds det på ett par skratt, men det är i överlag så förbannat tråkigt och förutsägbart att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Butler gör nog sin värsta insats någonsin, han ser i stort sett likadan ut genom hela filmen och ser ut att läsa av ett manus som han har gömt någonstans. Han har även fått för sig att garva med jämna mellanrum – vad i hela världen är det för garv som han suttit hemma och tränat på?

Likadant för Aniston, hon är så frånvarande att jag började undra ifall hon tänkte på uppbrottet med Brad Pitt när hon filmade detta. Och det tar inte slut där. Under en viss scen, som ska vara ”känslosam”, ska hon gråta, och det går ju åt helvete. Människan kan ju inte agera! Hon har ingen talang, jag fattar verkligen inte vad Hollywood ser i tjejen. Totalt värdelösa insatser, av båda. När det kommer till resten av filmen så är den klippt och musiksatt som en musikvideo, de övriga karaktärerna fantastiskt tråkiga och filmen som helhet så klyschig att jag fick ont i ögonen.

Det finns inte något bra som kan nämnas med filmen, och jag är helt chockad att två stjärnor som Butler och Aniston tackar ja till sådan smörja. Så släng in alla klyschor som finns, tråkiga karaktärer och värdelösa insatser så har ni The Bounty Hunter, för att inte tala om att Butler och Aniston TOTALT saknar kemi. Det blir en välförtjänt etta.

1/5

Action: 1

Filmens specialitet: slapstick humor - 1