Recension: The Proposal



The Proposal

 

Elak, välspelad och gulligt

 

Margaret (Sandra Bullock) är en bitch, på alla sätt och vis. Hon har inga mänskliga känslor, hon är kall, hård och är chef över Andrew (Ryan Reynolds) som i stort sett är motsatsen till henne. En dag får Margaret reda på att hennes uppehållstillstånd har gått ut – och hon måste flytta tillbaka till Kanada. Men Margaret tänker inte lämna New York, så därför tvingar hon Andrew till att gifta sig med henne. Genom mutor, utpressning och andra metoder kommer dessa två överens om något som gynnar båda.

 

Detta är en udda film. Den börjar väldigt elak, det bjuds på svart humor och en del riktigt klockrena scener. Sen byter filmen ton och blir en lättsam komedi, som bjuder på en hel del skratt och pinsamheter, som påminner om andra filmer men funkar ändå. Några allvarliga inslag bryter komedimönstret och sedan blir det ren och skär drama, som är förutsägbar men ganska bra, trots det. Ryan Reynolds och Sandra Bullock bjuder båda på bra insatser, och en viss kemi finns mellan dessa två.

 

Första gången jag såg filmen blev jag positivt överraskad, jag tyckte den var riktigt kul och inte alls som andra romantiska komedier. Andra gången jag såg den hade jag fortfarande kul, men nu kunde jag se att den ofta faller tillbaka i samma mönster som alla andra i dess genre. Trots detta är The Proposal en väldigt underhållande rulle som bjuder på skratt och gulligheter, så därför blir det en stadig trea.

 

3/5

 

Foto: 2

Skratt: 3

Musik: -

Skräck: -

Action: -

Effekter: -

Skådespeleri: 3

 

Filmens specialitet: Sandra Bullock - 3

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt!

http://www.youtube.com/watch?v=kPgZcW8MCaA

Kommentarer
Postat av: Anonym

filmen äger :D

2011-01-31 @ 15:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0