Recension: The Other Guys



The Other Guys

 

Kul polisrulle

 

Allen (Will Ferell) och Terry (Mark Wahlberg) är två poliser som får göra skitjobbet. Medan andra åker ut för att bekämpa brott och synas, får dessa sitta framför sina bord med massor av pappersarbete. Allen är ganska nördig av sig och klagar inte, men Terry vill utvecklas och ”flyga”, som han så fint uttrycker. Med tanke på vad Allen och Terry har varit med om tidigare i sina karriärer blir de lätt utsatta av andra poliser, men efter att Terry börjat upptäcka något konstigt i ett brott dras de in i en härva som ger de chansen att visa vad dem verkligen går för.

 

Jag har alltid haft svårt för Will Ferell, men här lyckas han faktiskt vara ganska rolig. Jag skrattade ett par gånger åt hans nördiga karaktär och även Wahlberg lyckas underhålla. Dock så ser man ganska tydligt hur han anstränger ansiktsmusklerna för att inte brista i skratt under vissa scener som innehåller komisk dialog, och detta fungerar faktiskt till filmens fördel. Många kända ansikten visar sig under filmen, allt från Eva Mendes och Samuel L. Jackson till The Rock och Michael Keaton.

 

Inledningen av filmen är vasst och underhållande, skämten håller nästan hela vägen tills det är ca 30 minuter kvar. Då slutade jag småfnissa som jag gjort under rullens gång; det är riktigt typiskt filmer i denna genre att börja bättre än vad de slutar. Dock så måste jag erkänna att The Other Guys var bättre än mina förväntningar och att trailern inte gör den rättvisa. Det blir en stadig trea.    

 

3/5

 

Foto: 2

Skratt: 3

Musik: -

Skräck: -

Action: 2

Effekter: -

Skådespeleri: 3

 

Filmens specialitet: mest misslyckade polishoppet någonsin - 5

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt!

 

http://www.youtube.com/watch?v=D6WOoUG1eNo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0