Recension: The Imaginarium of Doctor Parnassus


The Imaginarium of Doctor Parnassus

 

Heath Ledgers sista film

 

Jag såg filmen eftersom det är Ledgers sista, och inte för att den intresserar mig eller liknande. Tyvärr är det ganska tråkigt att Ledgers sista blev en så förvirrande och tramsig smörja. Jag kommer i framtiden se The Dark Knight som hans sista, ”riktiga” film. The Imaginarium of Doctor Parnassus introducerar en bunt karaktärer som alla är tråkiga, ointressanta och fruktansvärt monotona. Vi för följa Parnassus, som åker runt i en husvagn som är omgjord till en teaterscen och uppträder på olika platser i England. Det går inte bra, eftersom folk oftast skrattar ut dem och stör dem mitt i föreställningen.

 

Men då dyker Tony (Heath Ledger) upp och saker och ting börjar ändras och gå bättre… Det finns en del fantasyinslag som är väldigt läckra och färgstarka. Dessa sekvenser lyfter filmen en hel del, annars hade filmen urartat i total katastrof. Eftersom Ledger dog under produktionen valde man att ”ersätta” hans karaktär med Johnny Depp, Colin Farrell och Jude Law. Det funkar, visst, med Ledgers tragiska bortgång ger filmen en helt annan ton än tänkt.

 

Det blir en svag tvåa till The Imaginarium of Doctor Parnassus, som inte bjöd på så mycket underhållning eller skratt under de två timmar den höll på.

 

2/5

 

Foto: 2

Skratt: 1

Musik: 2

Skräck: -

Action: -

Effekter: 2

Skådespeleri: 2

 

Filmens specialitet: borttrollning - 2

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt

 

http://www.youtube.com/watch?v=OFxqw0jbC2Y



Kommentarer
Postat av: ARMIN

Åh, jag måste se den filmen! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0