Recension: I Come With The Rain



I come with the Rain

 

Jag kommer inte alls

 

I come with the Rain är bland det sämsta jag sett i år. Titeln är fånig och den enda anledningen till att jag såg den var eftersom texten ”Josh Hartnett i sitt livs roll efter Pearl Harbor” stod på fodralet. Hartnett spelar en före detta polis som börjar arbeta som detektiv och får i uppdrag av en miljardär att leta upp hans son. Han får obegränsade resurser och hamnar i en resa som tar han från Los Angeles till Filippinerna och därefter till Hong Kong. Framme i Hong Kong upptäcker Hartnett att han inte är ensam om att leta efter sonen – maffian är också ute efter honom.

 

Detta kunde ha blivit en riktigt spännande actionfilm med substans och djup, men här passar man på att göra en skitfilm av högsta kvalité. Klippningen är usel, musiken gick mig på nerverna och hela filmen känns händelselös och onödig. Det finns inget som jag kan ge bra kritik till, inte ens skådespelarna gör ett bra jobb, utan alla är torra och stela, och Hartnett hade i stort sett samma min genom hela filmen. Det finns enstaka scener som är obehagliga, men de kommer först i slutet av filmen när mitt intresse för länge sedan dog ut.

 

Detta är en uppvisning i onödigt våld, nakna kroppar och filmiskt förnedring som Hartnett tyvärr tackade ja till. Att det är en Oscarsnominerad regissör, Anh Hung Tran, som gjort filmen gör det hela värre. Det blir en solklar etta till en av årets sämsta, om inte den sämsta filmen som jag sett.

 

1/5

 

Foto: 1

Skratt: -

Musik: 1

Skräck: -

Action: -

Effekter: -

Skådespeleri: 1

 

Filmens specialitet: försöka vara originell & mystisk - 1

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt!

 

http://www.youtube.com/watch?v=1kgWJzw0--w

Kommentarer
Postat av: Remyjennifer

Just checking to see if my dad s guest book is working, not that I don not believe him. I might just have to have one of these myself.

2011-03-28 @ 10:25:23
URL: http://remyjennifer.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0