Recension: Eclipse



Eclipse

 

Den sämsta trilogin i modern tid

 

Först kom Twilight, som var småcharmig, men hade brister i form av värdelösa effekter och skådespeleri, sen kom New Moon som var usel rakt igenom och nu kom Eclipse som ja, är en blandning av Twilight och New Moon. Eclipse fortsätter där New Moon tog slut, med Edward frågandes: vill du gifta dig med mig? Hela Eclipse går i stort sett på att besvara på den frågan, och vi får följa Bella som inte kan bestämma sig ifall hon vill ha bleke, charmige Edward eller aggressiva superhunken Jacob. Precis som i New Moon. Bara att det är mer krydda här, i form av vassare repliker och mer hångel.

 

Ibland förstår jag bara inte bara varför alla tre blir tillsammans. Det finns ett par scener där Edward & Jacob för dialoger, och de råkar bli ganska homoerotiska (!). Varför kan inte alla bara samsas och njuta, en människa, en varulv och en vampyr?

 

Jag kan tänka mig att böckerna är bra, att det är en helt annan känsla i dem och att man blir helt gripen, men på film blir storyn bara blaska. Jag vet inte om det beror på de värdelösa skådespelarna, de fruktansvärda effekterna eller det skrattretande manuset, men något är fel. Det enda som Eclipse står ut med mot föregångarna är fotot, som är aningen snyggare, mycket tack vare den nya regissören David Slade. Annars är detta en tredje, ännu mer skrattretande del i vad jag kallar för den sämsta trilogin i modern tid. Fast nu kommer ju sista delen, Breaking Dawn, delas upp i två delar, så vi har ytterligare två filmer att ”se fram emot”.

 

Är du tjej, gay, under 15 år och helt osäker på vad du vill kommer du älska filmen. Annars – undvik.

 

1/5

 

 

Foto: 2

Skratt: 1 (oavsiktligt blir det en 4)

Musik: 1

Skräck: 1

Action: 1

Effekter: 1

Skådespeleri: 1

 

Filmens specialitet: triangeldrama - 2

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt

 

http://www.youtube.com/watch?v=CScK6D3KROM

Kommentarer
Postat av: Jossan

Såg filmen för ett tag sedan. Den är mycket bättre än de 2 första! men ingen film jag tänker lägga mer pengar på!

2010-09-15 @ 15:09:19
URL: http://josefinolofsson.webblogg.se/
Postat av: pet

Tycker som föregående talare att den är bättre än de två första. Ingen har sågat Twilightfilmerna lika mycket och passionerat som jag, haha. Men denna nådde ändå en svag sexa av tio tack vare lite självdistans och utnyttjad potential. Ändå en medelmåttig film dock.

2011-01-22 @ 17:20:18
URL: http://kevlarsal.blogspot.com
Postat av: Prebenedel

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2012-06-15 @ 09:11:01
URL: http://prebenedel.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0