Recension: The Tourist



The Tourist

 

Lättförglömlig smörja

 

Frank Tupelo (Johnny Depp) är en tystlåten, sorgsen mattelärare som är på väg till Italien för att återhämta sig från att ha blivit dumpad. Han är osäker, sådär lagom charmig och lite smått ironisk av sig. Elise Clifton-Ward (Angelina Jolie) är en mystisk kvinna med ett hemligt uppdrag; hon har utseendet, kroppen och hon är grymt bra på att snacka och smöra. Hennes väg korsar Franks och dessa två individer möts på ett tåg på väg till Venedig. Det börjar som en oskyldig flirt, men snart dras Frank in i sitt livs äventyr…

 

Redan när jag såg trailern kände jag mig smått tveksam till filmen och när de negativa recensionerna började trilla in fick jag min föraning bekräftad. Detta är en film som man glömmer så fort man har sett den, det finns inget speciellt eller minnesvärt att ta med sig. Johnny Depp och Angelina Jolie saknar kemi och glöd; det är lika dött mellan som det är i en zombiefilm och deras agerande är riktigt träigt. Jolie går runt i högklackat och ser sådär lagom porrskådis-snygg ut medan Depp ser allmänt deppig och uttråkad ut.

 

Storyn är helt okey fram till slutet då twisten ska få mig att falla av min stol, men istället slår jag mig för pannan och undrar om filmen är seriös. Det är obeskrivligt dåligt och när jag i efterhand även inser att man knappt använt sig av Venedigs vackra miljö vill jag inget annat än få tillbaka mina 100 minuter som spenderats på att se två snygga skådespelare gå runt och se fräscha ut i diverse kläder. Detta är runkmaterial för personer som älskar Depp & Jolie och följer dem ända in i privatlivet, för oss andra är det lättförglömlig smörja.

 

1/5

 

Foto: 1

Skratt: 2

Musik: 2

Skräck: -

Action: 1

Effekter: -

Skådespeleri: 1

 

Filmens specialitet: hur många gånger hinner Jolie byta om under en film? - 4

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt!

 

http://www.youtube.com/watch?v=GrqpKEOF8uw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0