Recension: The Roommate



The Roommate

 

Saknar genre

 

Sara (Minka Kelly) börjar på college och inväntar sin rumskamrat som hon ska bo tillsammans med. På kvällen dyker hon upp, en tjej vid namn Rebecca (Leighton Meester) och de börjar lära känna varandra. Efter ett tag märker Sara att Rebecca är väldigt överbeskyddande och efter några incidenter förstår hon att Rebecca ruvar på en hemlighet. Ju längre tid de bor tillsammans desto mer beroende blir Rebecca av henne…

 

Jag vet inte vart jag ska börja. Inför filmen hade jag inga som helst höga förväntningar, tänkte att det kunde vara kul med en b-film att bara slappa till, men efter en halvtimma insåg jag att detta är bland det sämsta jag sett och troligen kommer se i år. Filmen är inte skrämmande, inte spännande och det skapas inget intresse för publiken. Det saknas en röd tråd och ju längre det går desto mer tänkte jag ”är det allt?”.

 

Filmens genre är thriller/skräck, men i mina ögon saknar den genre eftersom den inte gav mig något överhuvudtaget. Det är bara en sjukt trist film med halvkassa skådisar som försöker göra det mesta av det dåliga materialet. Meester, som spelar Blair i Gossip Girl ser bara allmänt störd ut genom hela filmen och lyckas varken imponera eller skrämma. Har du däremot fobi för att i framtiden behöva dela rum med en galen människa lär du skrämmas av filmen.

 

1/5  

 

Foto: 1

Skratt: -

Musik: 1

Skräck: 1

Action: -

Effekter: -

Skådespeleri: 1

 

Filmens specialitet: läskig rumskamrat - 1

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt!


TRAILER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0