Recension: The Ides Of March

 

The Ides Of March

 

Intressant för den insatte

 

Stephen (Ryan Gosling) är en mycket ambitiös och målmedveten kille som driver en presidentkampanj och gör reklam för den politik som han själv tror på och stöttar. Mike Morris (George Clooney) är namnet på kandidaten som Stephen så hårt arbetar för, men när mörka hemligheter kommer upp till ytan börjar Stephen ifrågasätta sitt jobb och om han verkligen är på den ”goda” sidan. Saker och ting kompliceras ytterligare när motståndssidan kontaktar honom och erbjuder honom ett jobb…

 

Politik är inte min grej. Politiska filmer likaså, men när duktiga namn som Clooney och Gosling är inblandade blir det svårt att hålla tillbaka, så jag gav filmen en chans. Resultatet blev en ganska ljummen filmupplevelse men starka prestationer från skådespelarna och ett par scener som sved till, däremot kan jag tänka mig en politisk intresserad eller insatt person får ut så mycket mer av filmen än vad jag fick.

 

Gosling passar bra i rollen som driven kille med hjärtat på rätt ställe, som sakta men säkert blir alltmer osäker på det han står för. Det tekniska sticker inte ut och filmens takt är relativt snabbt med tanke på dess ämne, det blir aldrig tråkigt och det händer hela tiden något. Det blir en stadig trea till The Ides Of March som är engagerande och lättsmält, även för den som inte är insatt.

 

3/5

 

Foto: 3

Skratt: -

Musik: -

Skräck: -

Action: -

Effekter: -

Skådespeleri: 3

 

Filmens specialitet: vilken sida är ”rätt”? - 3

 

- = Ej aktuellt.

0 = Värdelös.

1 = Dålig.

2 = Godkänd.

3 = Bra.

4 = Mycket bra.

5 = Perfekt

 

TRAILER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0