Recension: uwantme2killhim?

 

uwantme2killhim?

 

Raffligt om nätrisker

 

Mark är en ung kille som mer än gärna surfar på nätet; han snackar lätt med brudar för lite egen vinning, men en viss brud fastnar han för. De chattar flera gånger och han inser att hon har problem med sin kille; han är våldsam och skrämmer henne. Mark känner sig uppgiven och svag men försöker hjälpa henne – plötsligt försvinner hon och lämnar honom undrandes. När den bittra sanningen kommer fram dras Mark in i en lek som snabbt degenererar och tar över hans liv på värsta möjliga sätt.

 

Filmen är baserad på en sann historia som publicerats i Vanity Fair februari 2005 och i slutet förstår man mycket väl att detta skulle kunna ske i verkligheten, samtidigt förstår jag inte vem som egentligen skulle lägga ner tid på ett sådant projekt. Säger jag mer avslöjar jag för mycket och denna film avnjuts bäst om man inte vet något; det är bitvis väldigt raffligt och intressant om nätrisker och hur dagens ungdomar använder internet.

 

Skådespeleriet är jämt och trovärdigt, manuset flyter på och filmen har en bra takt; det hela eskalerar gradvis till slutet som både känns tillfredsställande, men jag kunde samtidigt inte skaka bort känslan av antiklimax. Även om det överraskar tappade jag inte hakan och det blev lite träigt, trots det är uwantme2killhim? en stadig och stabil film som kammar hem en trea. Perfekt spänning för en bakisdag alternativt dejtafton.

 

3/5

 

TRAILER

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0